Ena-Håbo Tidningen skriver i sin näringslivsbilaga om våra interna mål och hur vi jobbar med turismutveckling. Rubriken blev ”Fjärdhundra – Sveriges Provence?”. Det lilla -land fick inte plats. Vårt arbete handlar inte om Fjärdhundra, utan om Fjärdhundraland, som (liksom orten Fjärdhundra) fått sitt namn efter det medeltida folklandet Fjädrundaland.
Idag ligger tyngdpunkten bland våra 70 medlemmar på områdena runt Örsundsbro, Fjärdhundra och Enköping – men du är lika välkommen i t ex Hummelsta, Bred, Orresta, Kungsåra, Tortuna, Ransta, Kumla, Sala, Heby, Vittinge, Morgongåva, Järlåsa, Vänge, Ramsta, Balingsta, Litslena, Grillby, Ekolsund, Hjälsta, Bålsta, Skokloster, Lillkyrka och Svinnegarn. Det viktiga är att du gillar samarbete.
Gränser existerar inte i verkligheten, bara på kartan, och besökaren känner inte till dem. För att citera Thomas, Jädra Gård: ”Ensamma kan vi inte locka hit många turister, men tillsammans kan vi. Olikheterna är vår stora styrka.”
Läs mer om att bli medlem i Fjärdhundraland ekonomisk förening här.